Lai pievērstu sabiedrības uzmanību arvien pieaugošajam tekstila apjomam vidē un sadzīves atkritumos un mudinātu Latvijas iedzīvotājus šķirot tekstilu, nododot tos šim nolūkam paredzētos konteineros, reperis Ozols atkārtoti pārstrādājis vienu no saviem lielākajiem hitiem – dziesmu “Stils”. Dziesmas jaunajā versijā hiphopa izpildītājs pievērš uzmanību faktam, ka stils mainās, bet tekstils, kas reiz kalpojis tēla veidošanai, paliek. Lai neradītu piesārņojumu vidē, tas ir jāšķiro un jānodod pārstrādei.
Kā stāsta Ozols, viņš apģērbu, kas vairs neiet pie sirds, lielākoties atdod radiniekiem vai pārdod, lai ļautu tam dzīvot otru dzīvi. Tāpat mākslinieks par vidi domā, veidojot sava veikala “Hoodshop” sortimentu – priekšroka tiek dota labas kvalitātes apģērbam un apaviem, kas kalpo ilgi, aiztaupot valkātājam neskaitāmas iepirkšanās reizes un mazinot vajadzību īsu laiku valkātu apģērbu vai apavus izmest atkritumos. Leģendārais reperis atklāj – lai gan pats tiek uzskatīts par modes ikonu Latvijā, viņš neseko līdzi sezonālām modes tendenču izmaiņām, bet priekšroku dod apģērbam un apaviem, kas ir valkājami krietni ilgāk un var papildināt garderobi ilgtermiņā.
“Cilvēkiem ir jāstāsta par postu, ko ātrās modes veidotie patēriņa paradumi nodara videi. Tas nav pieņemami, ka mēs nopērkam pāris eiro vērtu T kreklu un pēc pāris uzvilkšanas reizēm to izmetam. Ir jābūt apdomīgākiem, jāsaprot, kādas sekas mūsu iepirkšanās un patēriņa paradumi atstāj uz vidi, un, veidojot savu garderobi, jāizvēlas apģērbs un apavi, kas ir kvalitatīvi un var kalpot ilgi. Ļoti daudz stilīgu lietu var iegādāties, piemēram, lietoto apģērbu preču veikalos un tādējādi dot lietām otro dzīvi. Tāpat būtu jābeidz būt egoistiem un lietas, kuras nevalkājam, gadiem krāt skapī – tās var un vajag nodot labdarībai vai pārstrādei. Tā soli pa solim varam samazināt arī modes industrijas ietekmi uz vidi,” skaidro Latvijas hiphopa mūzikas ciltstēvs Ozols.
Mudinot rast risinājumus tekstila atkritumu apjoma mazināšanai Latvijā un nodrošināt skaidru normatīvo regulējumu dalītās tekstila savākšanas sistēmas turpmākai attīstībai valstī, vides apsaimniekošanas uzņēmums SIA “Eco Baltia vide” un Latvijas Zaļais punkts uzsākuši kampaņu “Stils-tekstils”. Tās ietvaros pilsētas centrā īstenots arī iespaidīgais, teju 80 metru garais vides objekts “Stila aleja”, un virs pilsētas iedzīvotāju un viesu galvām plīvo simtiem novalkātu apģērbu, skaidri parādot, ka no stila, ko veido cilvēka apģērbs, līdz tekstila atkritumiem ir tikai viens solis!
1 087 skatījumi