Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

RIGA IFF izziņo vērienīgās 11. sezonas pirmos kinodarbus un vizuālo identitāti

Vairāk nekā 100 seansos kino cienītāju maņām tiks piedāvāti drosmīgi un svaigi autoru skatījumi!

Šajā rudenī Rīgas Starptautiskajā kino festivālā (RIGA IFF), Latvijas lielākajā kino notikumā, vairāk nekā 100 seansos kino cienītāju maņām tiks piedāvāti drosmīgi un svaigi autoru skatījumi, kas rasti pasaules prestižāko kinofestivālu programmās, kā arī Latvijai radniecīgajā Baltijas jūras reģiona kinomākslā. Devīzes “Witnessing the World of Another” jeb “Pieredzēt citu pasauli” vadīta, RIGA IFF programma tiks izrādīta 11 dienu garumā, no 17. līdz 27. oktobrim, pulcējot apmeklētājus un ārzemju viesus festivāla mājvietā k/t “Splendid Palace”, kā arī k/t “Forum Cinemas”, Latvijas Nacionālajā bibliotēkā un tiešsaistē visā Latvijas teritorijā.

No šodienas, 6. jūnija, festivāla tīmekļvietnē pieejams ierobežots daudzums “agro putniņu” 10 biļešu komplektu, kas ļauj par īpaši izdevīgu cenu apmeklēt aktuālo pasaules filmu, nacionālo pirmizrāžu un festivāla konkursu seansus oktobrī. Tirdzniecībā nonāk arī festivāla abonementi, kas ir iecienīta dāvana tuvākajiem un “atslēga” uz pilnīgi visiem festivāla seansiem.

Festivāla vadmotīvs “Witnessing the World of Another” šajā sezonā pievēršas kino mākslai kā izpratnes un līdzpārdzīvojuma veicināšanas formātam – RIGA IFF komanda aicina skatītāju atvērties jauniem redzeslokiem un kino ekrānā iedibinātām pasaulēm. Vēstījumu plašāk skaidro festivāla vadītāja Liene Treimane:

“Kino pieredze festivālā ir iespēja atvērt sava prāta durvis neskaitāmiem skatpunktiem, satikties ar otra piedzīvoto vai izsapņoto. Pieredzēt notikumus un vietas, kas ikdienā nav aizsniedzamas. Festivāls veicina divvirzienu procesu – no vienas puses, sniedzot skatītājam bagātīgu iespēju ieskatīties citu iekšējās pasaulēs, no otras – radot apstākļus, kur kinoveidotājiem tapt ieraudzītiem, visās šī vārda nozīmēs.”

Tas atspoguļots arī festivāla vizuālajā identitātē, kuras autors, dizainers Valters Kalsers, ar to iepazīstina šādi:

“Festivāla vizuālā identitāte aicina domāt par pasauli, kas turpinās ārpus ekrāna un skatītāja perspektīvas, ilustrējot šo domu dinamiskā mijiedarbībā starp tipogrāfiskajiem elementiem un kino ekrānu. Sistēma ir vienmēr mainīga un dzīvo līdzi festivālam, ļaujot ikreizi sastapt mazliet citādu tās versiju, vienlaikus netraucējot sarunu starp kino un tā skatītāju.”

RIGA IFF 11. sezonas kino programma piedāvās izteiksmēs krāšņus, mūsdienu skatītāju saredzošus un izaicinošus darbus no Eiropas, Ziemeļamerikas un Austrumāzijas. To vidū ir nule kā Kannu kinofestivālā pirmizrādītais britu kino meistares Andreas Arnoldas pieaugšanas stāsts “Putns” (Bird) ar spožo aktieri Francu Rogovski (“Lielā brīvība” (2021)) un Beriju Keonu (“Soltbērna” (2023)) un par labāko debijas filmu atzītā raksturu anatomija “Armands” (Armand), kuru režisējis Halfdans Ulmans Tendels, norvēģu aktrises Līvas Ulmanes un zviedru klasiķa Ingmara Bergmana mazdēls. Augstu novērtētās pilnmetrāžas debijas galvenajā lomā valdzina izcilā aktrise Renāte Reinsve (“Pasaulē sliktākais cilvēks” (2021)).

No Kannām uz RIGA IFF oktobrī atceļos arī viens no šī gada lielākajiem kino pasaules skandāliem – režisora Ali Abasi “biogrāfiskā ķecerība” “Māceklis” (The Apprentice) par Donaldu Trampu 70. un 80. gadu Ņujorkā, kurā lomas atveido Sebastians Stens, Džeremijs Strongs (seriāls “Pēctecība”) un arī Borata meitas atveidotāja, kinobalvai “Oskars” nominētā aktrise Marija Bakalova. Īpašs notikums būs Kannās ar labākās režijas balvu godalgotā filma “Grand Tour” (2024) par līgavaiņa un līgavas nesatikšanos gadsimta garumā Dienvidāzijā – to veidojis portugāļu režijas meistars Migels Gomešs, kurš tiek dēvēts par vienu no šī gadsimta kino reanimatoriem.

Tāpat arī RIGA IFF programmā mirdzēs Roterdamas atradumi – cilvēka psihi izzinošais islandiešu trilleris “Natatorija” (Natatorium) un arhīvu kadru montāžā radītais pēckara paaudzes opuss “Kara un miera laika bērni” (The Children of War and Peace), kas veido unikālas paralēles ar Latvijas vēsturi un mūsdienām. Tikmēr vizuālajā suģestijā vilinās Džastina Andersona psiholoģiskais trilleris “Peldmāja” (Swimming Home) – Roterdamā izrādītais darbs nekautri iemērc pēdu pirkstus grieķu savādā kino vilnī.

Tikmēr, atzīmējot dubulto jubilejas gadu – sirreālisma kustībai aprit 100 gadi, bet čehu sirreālistam Jana Švankmajeram šis ir 90. dzīves gads –, festivāls aicinās uz retrospekcijas seansiem, kuros būs iespējams ieskatīties animatora un režisora Švankmajera radītajās pasaulēs. Tajās organiski māla un jauktās tehnikas animācijās sadzīvo gan Alise Brīnumzemē un smalka ironija, gan čehu katarse un kriminālstāsti par fetišiem, gan arī komunisma beigu dzīres un mākslinieciskās brīvības principi.

Pirmās izziņotās festivāla programmas filmas, daļa no plašā oktobrī plānotā filmu klāsta, to informācija, apraksti un rullīši ir apskatāmi RIGA IFF mājaslapā rigaiff.lv. Līdz pilnas festivāla programmas izziņošanai 17. septembrī RIGA IFF turpinās atklāt arī citus mākslinieciski augstvērtīgus šī gada programmas darbus – Roterdamas, Berlīnes, Kannu, Venēcijas un citos kino festivālos apbalvotās filmas, kā arī drosmīgus laikmetīgā kinematogrāfa apslēptos dārgumus. Festivāla jaunumiem sekot iespējams festivāla mājaslapā un sociālo mediju kontos.


962 skatījumi