Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Durvis pircējiem atvērušas 9 000 tirdzniecības vietas

Tirgotāji dalās pieredzē pēc pirmajām darba nedēļām!

Jau vairāk kā nedēļu, sākot no 7. aprīļa, durvis saviem pircējiem vēra aptuveni 9 000 tirdzniecības vietu visā Latvijā, kas vairākus mēnešus bija slēgtas vai preces pārdeva ar tiešsaistes rīku starpniecību. Arī mazie tirgotāji jau pirms atvēršanās ieviesa drošas tirdzniecības principus savos veikalos. Tirgotāji praksē īstenojuši daudzus drošas tirdzniecības principus – pircēju plūsmas kontroli un ierobežošanu, dezinfekcijas līdzekļu pieejamību, gaisa kvalitātes uzraudzību un vēl daudz citus piesardzības pasākumus.

“No 7. aprīļa tika pielikts punkts preču sarakstiem, ļaujot cilvēkiem iegādāties tik vajadzīgās preces klātienē. Tirgotāji vairākkārt pierādījuši, ka ir gatavi ievērot visas drošas tirdzniecības prasības, un tagad tas ir novērojams praksē. Lai gan šajās dienās pie veikaliem ne reti novērojamas cilvēku rindas, analizējot Valsts policijas pārbaužu rezultātus tirdzniecības vietās, secināts, ka gan tirgotāji, gan pircēji noteikumus ievēro apzinīgi, saprotot, ka tikai tā mēs varam turpināt nodrošināt ikdienai nepieciešamo un nenonākt situācijā, kad jāievieš vēl stingrāki drošības pasākumi,” par veiksmīgi aizvadīto pirmo nedēļu stāsta Ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs.

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras pārstāvji apstiprina: “Tirdzniecības nozare kopumā ļoti atbildīgi pieiet Covid-19 epidemioloģiskās drošības prasībām, tai skaitā telpu ventilēšanas un vēdināšanas ieteikumiem. Ievērojot noteiktos drošas tirdzniecības principus, tirgotāji ir aprīkojuši tirdzniecības platības ar dažādiem risinājumiem prasību ievērošanai (pircēju plūsmas kontrole un ierobežošana, dezinfekcijas līdzekļu nodrošināšana; gaisa kvalitātes uzraudzība u.c.). Varam apgalvot, ka uzņēmēji visnotaļ izprot situāciju un nepieciešamību ievērot visas šobrīd noteiktās prasības, jo atgriezties pie stingrākiem tirdzniecības ierobežojumiem nav neviena tirdzniecības nozares pārstāvja interesēs.”

Savā pieredzē dalās arī paši tirgotāji, kuri, ievērojot visus “Drošs paliek drošs” principus, pircējus uzņem jau vairākas dienas. Arī “M50” ir viens no mazajiem veikaliem, kas 7. aprīlī atsāka tirgošanos klātienē. Veikaliņš atrodas Rīgā, un tajā var iegādāties un apskatīt modes, dizaina preces, aksesuārus un latviešu un kaimiņvalstu autoru radītos darbus. “M50” tirdzniecību veic gan klātienē, gan interneta veikalā. Tieši interneta veikals ļāva uzņēmuma darbību turpināt arī Covid-19 tirdzniecības ierobežojumu laikā. Tad un arī šobrīd veikals darbojas kā viena no interneta veikalā pasūtīto preču saņemšanas vietām.

Konceptveikala “M50” saimniece Elīna Berklava stāsta, ka pielāgošanās jaunajiem tirdzniecības noteikumiem nav bijusi sarežģīta: “Veikals ir neliels, tajā pēc jaunajiem noteikumiem vienlaikus drīkst uzturēties divi apmeklētāji. Veikala pārdevēja tam rūpīgi seko, bet arī paši pircēji ir saprotoši un ar toleranci izturas pret noteikumiem. Klientu plūsma pie mums ir vienmērīga, rindas neveidojas, jo mēs tomēr esam konceptveikals un pie mums nāk zinātāji, kuri jau iecienījuši mūsu preces.”

“Pie ieejas durvīm un kases ir novietoti rokas dezinfekcijas līdzekļi, uz durvīm – norādes par pircēju skaitu veikalā u.c. drošības noteikumiem. Sekojam līdzi un šķiet, ka neviena no prasībām nav neizpildāma un neprasa arī lielas investīcijas, lai pielāgotos un atvērtos. Vienkārši rūpīgāk jāseko līdzi pircēju un pārdevēju rīcībai – pareizai maskas lietošanai, roku dezinfekcijai un telpu vēdināšanai. Telpas mums ir nelielas un izmantojam pavasara sauli, turam durvis lielākoties vaļā. To darām, lai nodrošinātu svaiga gaisa plūsmu, dabīgo vēdināšanu, kas vīrusu laikā ir īpaši svarīga,” stāsta Elīna.

Ne tikai iepirkšanās tiešsaistē, bet vairāk kā nedēļu klātienē apģērbu un apavus iespējams iegādāties “Četras zoles” veikalos gan Rīgā, gan Liepājā. Šis ir viens no uzņēmumiem, kas pandēmijas laikā ir attīstījis savu interneta veikalu un pieņēmis darbā vairāk darbinieku.

“Šis laiks mums ir prasījis veikt papildu ieguldījumus, pieņēmām darbā arī vairāk darbiniekus, jo bija jākoordinē internetā veiktie pasūtījumi. Esam iegādājušies groziņus, ko izmantojam efektīvākai cilvēku plūsmas kontrolei, dezinfekcijas līdzekļus, ar kuriem dezinficējam visas virsmas, tajā skaitā arī pirkumu grozus pēc katra pircēja. Tagad neatņemama darba dienas sastāvdaļa ir arī maskas, vizieri, aizsargbarjeras. Esam arī sagatavojuši vairākus vizuālos materiālus, lai cilvēki būtu informēti par drošības pasākumiem, kas jāievēro veikalā.

Protams, sākumā nebija viegli pielāgoties, piemēram, darbiniekiem ir jānēsā maskas un aktīvi strādāt tik garas stundas maskā ir apgrūtinoši. Taču mēs saprotam situācijas nopietnību, darījām un darām visu, lai mūsu klienti un darbinieki būtu drošībā. Ka saka, pastāvēs, kas mainīsies. Protams, tas nav komfortabli, taču mēs priecājamies, ka varam turpināt darbību un attīstīties. Šis laiks mums vairāk lika saprast, ka ir jāattīsta tieši iepirkšanās attālināti,” savā ikdienas pieredzē dalās “Četras zoles”.

Ekonomikas ministrija aicina iepirkties apdomīgi un ievērot visus drošas iepirkšanās pamatprincipus ikdienā. Un vēlreiz atgādinām par 5+3 principu, kur pircēji ir aicināti:

  • doties uz tirdzniecības vietu vienatnē;
  • iepriekš sagatavot iepirkumu sarakstu;
  • iepirkties ilgākam laika posmam;
  • iepirkties ātri, saīsinot laiku veikalā;
  • priekšroku dot iepirkumu veikšanai internetā, ja ir šāda iespēja.

Savukārt tirgotājus aicinām:

  • pēc iespējas biežāk pareizi ventilēt, vēdināt tirdzniecības telpas un dezinficēt virsmas, tajā skaitā arī iepirkumu
  • grozu un ratu rokturus;
  • kontrolēt veikala apmeklētāju plūsmu (ar iepirkšanās ratu, grozu vai somu palīdzību);
  • uzraudzīt, lai veikala apmeklētāji pareizi lietotu sejas maskas un ievērotu distanci.

Aicinām tirgotājus apmeklēt informatīvās kampaņas “Drošs paliek drošs” mājaslapu un iepazīties ar atbalsta informatīvajiem materiāliem apmeklētāju informēšanai un citu noderīgu informāciju.

Foto: Valsts kanceleja


1  069 skatījumi

Un Tavas domas par šo?